Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
'Handboek managementvaardigheden' is inmiddels uitgegroeid tot standaardwerk om toekomstige managers voor te bereiden op hun complexe en dynamische taken. Uniek aan deze uitgave is de theoretische basis: het concurrerende-waardenmodel. Dit model maakt duidelijk welke vaardigheden essentieel zijn voor effectief management en specificeert de verschillende rollen die een manager moet kunnen vervullen. Deze rollen zijn: mentor, stimulator, controleur, coördinator, bestuurder, producent, bemiddelaar en innovator. Het boek kent daarbij ook een zeer praktische invalshoek door de vele voorbeelden, oefeningen, opdrachten en assessments. Door de opbouw en de toon is dit boek geschikt voor de onderwijspraktijk voor zelfstudie en als naslagwerk
Management. --- Managementtechnieken. --- Managementvaardigheden. --- management --- Organization theory --- Personnel management --- managementvaardigheden --- 658 --- 366.4 --- bemiddelen --- mentor --- 658 Business management, administration. Commercial organization --- Business management, administration. Commercial organization --- bedrijfsleiding, management --- Management --- Management : sociale vaardigheden --- 65.01 --- 098 Bedrijfskunde --- Management Management --- Managers Managers --- Médiation Bemiddeling --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- #SBIB:316.334.2A551 --- #SBIB:35H303 --- #SBIB:35H2102 --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- Organisatieleer: mensen --- Personeelsmanagement bij de overheid: specifieke aspecten --- Vaardigheden --- Handboeken --- 658 Zaakvoering, administrat --- Zaakvoering, administrat
Choose an application
Twintig jaar na 'Bezieling en kwaliteit in organisaties' gaat Daniel Ofman, bedenker van het kernkwadrant, in op de voorwaarden die nodig zijn om inspiratie en inzet tot bloei te laten komen binnen een organisatie. Hij stelt helder en duidelijk dat er grenzen zijn aan wat maakbaar is, wanneer verandering een doel kan zijn en wanneer niet. Met zijn integrale benadering van leven, werken en organiseren wordt duidelijk waarom veel traditionele manieren van managen niet kunnen en niet zullen werken en wat er nodig is om met minder energie meer te bereiken
Leidinggeven. --- Management. --- organisatiemanagement --- leidinggeven --- Organization theory --- management --- organisatiepsychologie --- bedrijfsleer --- organisatieverandering --- 366.4 --- Management --- #KVHB:Management --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- Management ; algemeen --- Leidinggeven --- Personeelsmanagement --- Teamwerk --- Competentiemanagement --- Talenten --- Leiderschap --- Talent
Choose an application
Mentale stoornissen zijn morele stoornissen. Deze op Freud gebaseerde stelling zal vandaag niet onmiddellijk veel bijval vinden - genetica en neurobiologie domineren immers de menswetenschappen, met dank aan de farmacie. Dat er daarvan ongeveer niks hard gemaakt kan worden hindert nauwelijks. Een beredeneerd bewijs voor deze stelling is niet zo moeilijk. Moraal en ethiek hangen grotendeels, misschien zelfs volledig, af van de omgeving. Een andere cultuur impliceert andere normen en waarden en bijgevolg een andere (ab)normaliteit. Tot nader order is het enige overtuigende gemeenschappelijke kenmerk van psychiatrisch-psychologische afwijkingen de vaststelling dat de drager ervan niet past in de heersende sociale orde. Dit heeft vergaande implicaties. In deze redenering is elke maatschappij zowel gezond- als ziekmakend en is het de taak van ethici en politici om daartussen een positieve balans te installeren. Vandaag is onze omgeving door en door neoliberaal en dit al voldoende lange tijd om vormgevende effecten te hebben op onze identiteit, onze normen en waarden. Afgaand op de statistieken is de balans overduidelijk negatief: nooit waren er zo veel stoornissen als vandaag. Die stoornissen zijn bovendien anders dan pakweg dertig jaar geleden en ze worden ook anders behandeld. In vergelijking met de klassieke psychotherapie is de huidige aanpak niet veel meer dan een disciplinering (zit stil en let op!) die perfect aansluit bij de huidige angst voor de ander. Dat ook deze angst een gevolg is van het neoliberalisme heeft als effect dat collectief protest zeer moeilijk van de grond komt. Dat zo'n protest nodig is lijdt volgens Paul Verhaeghe geen twijfel.
Maatschappijkritiek. --- Neoliberalisme. --- Sociale filosofie. --- ethiek --- psychiatrische diagnostiek --- neuropsychologie --- neoliberalisme --- ethics [philosophy] --- Social psychology --- psychodiagnostiek --- prosperity --- Community organization --- morele ontwikkeling --- welvaart --- 17 --- 301.151.58 --- 615.851 --- BPB1208 --- 651 Maatschappij. Algemeen --- 614 --- maatschappelijke gezondheidszorg --- maatschappij --- psychiatrie --- psychologie --- psychopathologie --- sociologie --- 300.5 --- maatschappijkritiek --- psychotherapie --- psychoanalyse --- Neoliberalisme --- #gsdb5 --- Maatschappijkritiek --- 304.9 --- sociale normen - anomie - vervreemding - afwijkend gedrag --- Sociale filosofie --- Conferences - Meetings --- Psychische stoornissen --- Psychosociale problemen --- Maatschappelijke veranderingen --- Geestelijke gezondheidszorg --- Libéralisme économique --- Philosophie sociale --- Neoliberalism --- Social sciences --- Philosophy --- Psychische stoornis --- Psychosociaal probleem --- Sociale verandering --- Libéralisme économique.
Choose an application
Allemaal andersdenkenden is een van de invloedrijkste boeken van de afgelopen twintig jaar en een standaardwerk voor het onderwijs over cultuurverschillen. Het vat de resultaten samen van Geert Hofstedes baanbrekende studie over de manier waarop ons denken, voelen en handelen beïnvloed worden door de cultuur waaruit we zijn voortgekomen. Zijn dimensies hebben blijven bijgedragen aan wederzijds begrip tussen mensen. Het boek is tot dusverre in twintig talen verschenen. De nieuwe uitgave van deze klassieker is herzien en aangevuld op basis van recente inzichten: evolutie van culturen en een zesde dimensie over vrijheid en plicht.
interculturaliteit --- organisatiecultuur --- Sociology of culture --- culturele diversiteit --- Sociology of organization --- Social psychology --- cultuursociologie --- Sociology of minorities --- cultuurgeschiedenis --- Philosophy and psychology of culture --- interculturele communicatie --- Cultuurverschillen --- Interculturele communicatie --- International office --- Go international --- Internationalisering --- Organisatiecultuur --- hoger onderwijs --- 316 sociologie --- 316.7 cultuur --- 316.47 sociale relaties --- 316.3 samenleving --- #SBIB:316.7C122 --- #SBIB:316.7C160 --- #SBIB:309H023 --- 305.81 --- cultuurverschillen --- 316.7 --- 316.752 --- Cultuursociologie: overtuigingen, waarden en houdingen --- Cultuursociologie: contact tussen culturen --- Interculturele en internationale communicatie --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- Cultuursociologie --(algemeen) --- Waarden --(sociologie) --- 316.752 Waarden --(sociologie) --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuurverschillen. --- Interculturele communicatie. --- International office. --- Go international. --- Organisatiecultuur. --- hoger onderwijs. --- Hoger onderwijs.
Choose an application
Onze samenleving steunt op het absurde idee van materiële overvloed en immateriële schaarste. We doen alsof de planeet oneindig is en plegen er dermate roofbouw op dat het overleven van de menselijke soort in gevaar komt. Anderzijds bouwen we via auteursrechten en patenten artificiële muren rond menselijke kennis om sharing en samenwerking zo moeilijk mogelijk te maken. Het peer-to-peermodel, geïnspireerd door open source, wil die logica omdraaien. Michel Bauwens ziet in nieuwe fenomenen zoals de samenwerkingseconomie, peer-to-peernetwerken, open source, crowdsourcing, fab labs, microfabrieken, de makersbeweging en stadslandbouw een weg naar een postkapitalistische samenleving, waarbij de markt zal onderworpen worden aan het algemeen belang.Net zoals het feodalisme ontstond binnen de schoot van de Romeinse slavenmaatschappij en het kapitalisme binnen het feodalisme, groeit ook binnen het kapitalisme het embryo van een nieuwe samenleving. Om de wereld te redden, dringt zich een herlokalisering van de productie op en een uitbreiding van globale samenwerking op vlak van kennis, code en design
Political philosophy. Social philosophy --- samenlevingsvormen --- Economic order --- maatschappelijke ontwikkelingen --- Economic sociology --- samenwerkingsverbanden --- Open Source --- globalisering --- kapitalisme --- Community organization --- 330.50 --- 330.3 --- economische stelsels en figuren --- Duurzame ontwikkeling --- postkapitalisme --- economie --- duurzame ontwikkeling --- 854 --- Economische en sociale stelsels: algemeenheden. --- dynamiek van de economie. Economische bewegingen --- 33 --- Economie --- Sustainable development --- Economic aspects --- Econometric models --- Economic development --- 67.002 --- 32 --- 330.148 --- 67.003 --- nieuwe technologieën - technologische vernieuwing --- politiek --- kapitalisme - antikapitalisme --- technologie en samenleving (zie ook 331.156.2 STV) --- Changement Verandering --- Croissance économique Economische groei --- Collaboration Samenwerking --- PXL-Media & Tourism 2018 --- samenleving --- maatschappelijke veranderingen --- economische filosofie --- Economische en sociale stelsels: algemeenheden --- Samenleving --- Teamwerk --- Sociologie --- Internationalisering --- Economische sociologie --- Kapitalisme --- Maatschappijkritiek --- Postkapitalisme --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Postkapitalistische samenleving.
Choose an application
Dit heldere en toegankelijke boek argumenteert dat ondernemen niet alleen een instrumenteel handelen is in verhouding tot economische doelen, maar ook een intrinsiek ethische praktijk zou moeten zijn. De auteurs werken deze stelling uit in verschillende domeinen, van eerlijke handel, over rechten en plichten van de verschillende betrokken partijen, tot de ecologische problematiek. Deze vierde druk van 'Business en ethiek' verschilt niet van de vorige uit 2002, die wel een volledig herwerkte versie was van dit voor de eerste maal in 1990 uitgebrachte boek. Die derde editie hadden de auteurs voorzien van talrijke nieuwe casussen en een praktisch overzicht van methodes en instrumenten. Ook hadden ze nieuwe inzichten verwerkt over maatschappelijk verantwoord ondernemen, ethisch beleggen en de ethische audit.
bedrijfsethiek --- marketing --- ethiek --- economie --- zakenethiek --- ondernemingsethiek --- corporate governance --- social auditing --- 241.67 --- 17 --- 65 --- 174.5 --- 340.8 --- economie (gez) --- ethisch ondernemen --- Academic collection --- 241.67 Business ethics. Corporate ethics. Bedrijfscodes. Management en ethiek. Zakenmoraal --- Business ethics. Corporate ethics. Bedrijfscodes. Management en ethiek. Zakenmoraal --- 65 Management and organization of industry, trade and communication --- Management and organization of industry, trade and communication --- 17 Filosofische ethiek --- Filosofische ethiek --- 174.5 Economische ethiek. Speculatie --- Economische ethiek. Speculatie --- ondernemen --- management --- Professional ethics. Deontology --- Business policy --- Business management --- 461 Bedrijfsleven --- 061 Ethische problemen --- 241.66*1 --- 174 --- 174.4 --- 658.011 --- Business ethics --- AA / International- internationaal --- 338.040 --- Business --- Businesspeople --- Commercial ethics --- Corporate ethics --- Corporation ethics --- Professional ethics --- Wealth --- 174.4 Bedrijfsethiek. Zakenmoraal --- Bedrijfsethiek. Zakenmoraal --- 174 Beroepsethiek. Beroepsmoraal. Deontologie van het beroep --- Beroepsethiek. Beroepsmoraal. Deontologie van het beroep --- 241.66*1 Theologische ethiek: beroepsethiek; zakenmoraal --- Theologische ethiek: beroepsethiek; zakenmoraal --- Beroepsethiek. Deontologie --- Bedrijfsbeleid --- Verband tussen de ethiek en de economie. Ethiek en bedrijf. --- Ondernemingen: algemeenheden. --- Moral and ethical aspects --- Ethisch ondernemen. --- C6 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- 65 Communicatie en transport. Accountancy. Bedrijfskunde. Public relations --- Communicatie en transport. Accountancy. Bedrijfskunde. Public relations --- 17 Moral philosophy. Ethics. Practical philosophy --- Moral philosophy. Ethics. Practical philosophy --- Verband tussen de ethiek en de economie. Ethiek en bedrijf --- Ondernemingen: algemeenheden
Choose an application
Volledig herwerkte versie van het succesboek over coaching.Eenvoud en diepgang: daarmee laat de nieuwe van dit succesboek over coaching zich het beste samenvatten. Jef Clement beschrijft een werkmodel voor coaching met een heldere systematiek en structuur. Terzelfdertijd doet de aanpak ook beroep op de inzet van de coach als mens.Vaardigheden die concreet worden beschreven, zijn: belangstellend exploreren, bekrachtigen, betrokken confronteren, uitdagen, inspireren, ruimte geven, ontspannen en met humor toelaten ...Deze vaardigheden zijn uitdagend en bevrijdend voor degene die gecoacht wordt.Bron : http://www.lannoo.be
genre-thema"">
Choose an application
In dit boek uit de reeks 'Kopstukken in Vlaanderen' schetst Jan Renders, sinds 2002 voorzitter van het ACW (de Vlaamse Koepel van Christelijke Werknemersorganisaties), zijn visie op de rol van zijn organisatie in het uitbouwen en bestendigen van een rechtvaardige maatschappij. In de eerste hoofdstukken focust hij op het ACW als koepelorganisatie voor de christelijke vakbond (het ACV) en mutualiteit (de CM), en op de geschiedenis en de kracht van de christelijke arbeidersbeweging. Vervolgens bekijkt hij de ruimere context waarin het ACW werkt, met onder andere veel aandacht voor de rol van het middenveld. Daarna gaat de auteur dieper in op het samenlevingproject van het ACW en het belang van sociale rechtvaardigheid. Ten slotte bespreekt hij hoe een beweging kan wegen op het beleid, en schetst hij de nieuwe uitdagingen waarmee het ACW wordt geconfronteerd. Kaderteksten geven bij dat alles de nodige achtergrondinformatie. Een boeiend en vlot leesbaar portret van een belangrijke beweging in Vlaanderen, dat ook een helder beeld geeft van de politieke en maatschappelijke context. © NBD Biblion
Community organization --- Economic schools --- Algemeen Christelijk Werkersverbond [Brussel] --- Belgium --- C5 --- sociale beweging (x) --- ACW Koepel van Christelijke Werknemersorganisaties / Mouvement Ouvrier Chrétien (1921-heden) --- maatschappelijke dienstverlening --- BPB1004 --- Mouvement social --- Flandre --- #SBIB:323H523 --- 453.1 Vakbonden --- 329 --- Sociale bewegingen : sociologie --- Sociale controle --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- Sociale beweging --- Vlaanderen --- Belgische oppositie en sociale bewegingen --- 331.88 ACW (091) --- 331.88 ACW --- ACW, geschiedenis --- Koepel van Christelijke Werknemersorganisaties - ACW --- #gsdb8 --- mișcare socială --- κοινωνικό κίνημα --- socijalni pokret --- movimiento social --- soziale Bewegung --- socialno gibanje --- ruch społeczny --- yhteiskunnallinen liike --- sociálne hnutie --- sociální hnutí --- social movement --- општествено движење --- социјални покрет --- lëvizje shoqërore --- társadalmi mozgalom --- movimento social --- social bevægelse --- social rörelse --- movimento sociale --- социално движение --- ühiskondlik liikumine --- sociale beweging --- sabiedriska kustība --- socialinis judėjimas --- moviment soċjali --- društveni pokret --- společenské hnutí --- gluaiseacht shóisialta
Choose an application
De planeet kreunt onder een mondiale ecologische crisis en daar komt ook nog eens de financiële en economische crisis bovenop. De grootste slachtoffers? Zij die de minste verantwoordelijkheid dragen: de armen. De samenhang tussen de ecologische crisis en de wereldwijd groeiende sociale kloof is voor het sociaal werk dan ook een belangrijke uitdaging. Kunnen we die beantwoorden vanuit onze missie en traditie? Welke processen van sociale verandering kunnen we aangaan? Welke belangrijke maatschappelijke thema's geven inhoud aan duurzame ontwikkeling in de praktijk van het sociaal werk? Hoe kunnen we die praktijk in dat licht verder ontwikkelen? Wat brengt dat mee voor de educatie in sociaal werk? Al deze vragen leiden ons doorheen de verschillende delen van het boek, waar een keur aan auteurs uit het sociaal werk aan meeschreef. De verbindende idee is dat gemeenschaps- en netwerkvorming de belangrijkste bijdragen zijn van het sociaal werk aan duurzame ontwikkeling. En die verbanden dienen veerkrachtig te zijn om in een snel veranderende wereld de strijd voor een meer rechtvaardige en leefbare wereld te kunnen aangaan
Sociale agogiek --- welzijnswerk en maatschappelijke dienstverlening. --- Armoede. --- Ecologie. --- Financiële crisis. --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- duurzame ontwikkeling --- sociale netwerken --- sociale ecologie --- burgerschap --- Community organization --- sociaal werk --- sociale participatie --- Sociology of social care --- hulpverlening --- samenlevingsopbouw --- Financial crises --- Ecology --- Poverty --- Sustainable development --- #SBIB:17H20 --- #SBIB:316.8H30 --- Academic collection --- 339.1 --- 361 --- 361.54 --- 577.4 --- 660 Welzijn --- 311 --- armoede --- ecologie --- empowerment --- netwerken --- sociale veranderingen --- Armoede --- Duurzame ontwikkeling --- Ecologie --- Opbouwwerk: beginselen, doeleinden en taken --- Sociaal leren --- Sociaal werk --- Welzijnswerk (hulpverlenen, hulpverlening, hulpvraag, social support) --- Welzijnswerk --- welvaart --- Samenlevingsopbouw --- maatschappelijk werk --- S20100249.JPG --- armoedebestrijding --- milieuvraagstukken --- Financiële crisis --- Opbouwwerk --- 364.2 --- Sociale wijsbegeerte: algemeen --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- welvaart en armoede --- welzijnswerk - hulpverlening (zie ook 361.3) --- opbouwwerk - samenlevingsopbouw --- Sociale ethiek --- Sociale vraagstukken ; algemeen - Sociale ethiek --- 339.13 --- 504 --- 361.3 --- Welvaart --- Maatschappelijk werk --- Milieu --- Economische crisis --- Sociale ongelijkheid --- Gemeenschapsvorming --- Netwerken --- Maatschappijkritiek --- C6 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Gezondheidszorg --- Druktechniek --- Bouwsector --- Stadsvernieuwing --- Aardrijkskunde --- Netwerk (ict) --- Netwerk (relationeel) --- Welzijnswerk en maatschappelijke dienstverlening.
Choose an application
De auteur is ervan overtuigd dat scholen en vormingsorganisaties een rol kunnen spelen bij het aanleren van samenwerkingsvaardigheden. In dit boek wordt een leerroute uitgetekend voor het aanleren van deze vaardigheden. Centraal daarbij staat een reeks gevarieerde oefeningen, die telkens focussen op specifieke vaardigheden. Daarnaast beschrijft de auteur de verschillende werkvormen die leerkrachten kunnen gebruiken om hun leerlingen of studenten te leren samenwerken bij de verwering van leerinhouden. De praktische tips en de praktijkvoorbeelden illustreren dat het voor elke leerkracht een haalbare kaart is om de groep in actie te krijgen. (Bron: covertekst)
Onderwijs --- Sociale vaardigheden --- Groepswerk. --- Onderwijs. --- Primary groups --- Organization theory --- groepsdynamica --- sociale vaardigheden --- onderwijs --- Didactic strategies --- samenwerking --- 159.9:3 --- 371.3 --- #PBIB:+108.41 --- Samenwerken --- groepen --- samenwerkingsvaardigheden --- 454.21 --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Groepsdynamica --- Groepswerk --- Samenwerkingsvormen --- groepswerk --- samenwerken --- 305.2 --- 454.21 ) Didactische werkvormen --- didactische werkvormen --- groepen (ler) --- samenwerkingsvaardigheden (ler) --- 316.45 --- Groepen --- Samenwerking --- maatschappelijk werk --- 454.2 --- Samenwerkend leren --- Samenwerkingsspelen --- D30032.jpg --- organisatiepsychologie --- samenwerking in organisaties --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- 159.9:3 Sociale psychologie --- Sociale psychologie --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Secundair onderwijs : Algemeen --- Didactische werkvormen --- (zie ook: teleonderwijs) --- 361.13 --- 65.013 --- 65.012 --- Sociaal-cultureel werk --- Teamwerk --- Groepsdynamiek --- Didactiek --- Sociaal-agogische vaardigheden --- graduaat orthopedagogie --- Didactische werkvorm --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|